Vítejte u nás dnes je: 
Ůvod Historie Akce Výročí Odkazy Příspěvky


Fotogalerie

Videa



Své příspěvky k našim stránkám můžete vkládat zde >

internetová adresa

Malé ohlédnutí poválečné historie
Aero Klubu Cheb očima jednoho
z prvních členů pana Oliviera Hořejšího

Pan Oliviér Hořejší jako mladý

První začátky létání roku 1946 byly na strojích ŠK-38 glaiter.
Létalo se na stráni kde nyní sídlí rekreační zařízení s restaurací "STEIN".
Letadla se roztahovala na gumovém laně dolů do údolí dnešní přehrady Skalka(fungovalo to jako velký prak).
Pan Hořejší na letadle ŠK-38 glaiter, zde je mu 17 let
ŠK-38 svah dnes u restaurace Stein,údolí dole dnes zaplaveno přehradou Skalka takto se tahalo letadlo na gumovém laně do vzduchu
Z počátku se letadla skladovala v posledním patře dnešní ZŠ v Chebu známé jako Americká.
To obnášelo letadla rozmontovat odvést je a vynést je nahoru, a obráceně.
Později se začalo zprovozňovat Chebské letiště, zničené válkou.
Do prostoru letiště se svážela veškerá zničená válečná technika která v Chebu a okolí zůstala,
a postupně se likvidovala v továrně dnes známé jako bývalé HDB na Švédském vrchu.
Chebské letiště 1947
 
Po zprovoznění Chebského letiště 1946 vznikl oficiální Aero klub Cheb.
K dispozici měli cvičná letadla po Němcích
a dokonce i obojživelné vozidlo KDF s navijákem na vytahování letadel do vzduchu.
obojživelník KDF+naviják
Chebské letiště 1947-1948 ŠK-38 glaiter 1947 Letadlo baby průkaz areoklubu Cheb
průkaz areoklubu ČSR průkaz modeláře kartička letce průkaz pojištění pro pilota
Dnes je panu Hořejšímu 77 let a již dlouho nelétá ale vzpomíná stále,
a létá alespoň s modelem Piper domácí výroby s elektro pohonem.
Dlouho se totiž věnoval i letecké modelařině v té době upoutané kategorii.
A tak mu přeji ať mu to ještě dlouho létá.
SE-SA-1 vlastní výrobek pana Hořejšího
Pan Hořejší, jako mladý modelář
Zpracoval Václav Burjánek

E-Mail

Správce www stránek


Projekty

XXX



Tapety na PC

Zde jsou pouze náhledy,

teprve jejich cíle

jsou tapety.